​家計リスクを避けるために

住宅資金チェックサービス

住宅資金の「適正予算」を知る。

 

「今」だけでなく「将来」から計画する。

「工面」ではなく「フィット」する計画。

家づくりの資金計画はとても重要な課題です。

STAGEWORKSのお客さまの統計では、住宅ローンなどの融資を活用を計画される方が約7割で、現金で計画される方が約3割です。ミニマルなスタイル=予算も家もライフスタイルもコンパクトにという価値観が定着している傾向もあって、現金でカバーできる予算で家づくりを考える方が増えてきているとはいえ、まだ多くの方は住宅ローン(借金)をして住宅資金計画を立てています。

長い人生の中には様々なライフイベントがあり、そのたびに出費が伴います。

子どもたちの養育費、保険費、医療費、自動車。他にも、趣味、車、旅行などのレクリエーションなど必ずしも必要な出費だけでなく、人生を楽しむために必要な出費もあります。​家づくりという大きなイベントを控えたとき、日常に溶け込んだ出費を見落としてしまうことがあります。

また支出を支える収入も、変動するリスクを考慮することも大切です。

銀行のローン審査に必要な必要書類は源泉徴収票に代表される「今」の収入に関するものです。

将来に渡る変動の考慮はされないと言ってもいいでしょう。ですから、収入に対するリスク回避もご自身で行わなければならないということになります。

手持ちの予算と不足分を調達する計画だけが、住宅資金計画ではありません。

「今」だけを見るのではなく「将来」に渡るライフイベントや様々な出費を考慮する必要があるでしょう。どれくらいが適正な住宅資金の予算なのかを見極めた上で、手持ち資金と住宅ローンのバランスを検討していくことが最善の選択だと言えます。

資金計画には正解はありません。

大切なのはリスクがある計画か、回避した計画かないか。といえます。

マネーライフの専門家ともいえるファイナンシャルプランナー(FP)が「的確」に資金計画をチェックし、アドバイスをすることで「適正な予算」を知ることができ、皆さまに「フィット」し、リスクを回避した計画を立てることが可能になります。

STAGEWORKSのファイナンシャルプランナーは、独立したFP事務所を開設し、豊富な経験を活かして書籍やメディアにも多数執筆をしている第一線で活躍するメンバーのみです。

住宅資金チェックの流れ

インタビューでお聞きしたご要望・条件・お客さまの個性をもとにプロデューサーがFPを厳選します。

必要な書類を揃えてからFPとの面談をします。対面だけでなく、オンラインでの面談も可能です。

2週間ほどのちに、面談でヒアリングした結果をもとにレポートが作成され、住宅資金やキャッシュフローのアドバイスをします。

 

サンプルレポートはこちら

​シミュレーションされた住宅資金をもとに不動産の選定や、建築家マッチングが始まります。レポート結果のうち、住宅資金の情報のみ建築家にも共有します。

よくある質問

Appointments

What are your opening hours?


Monday: 9.00am - 6.00pm Tuesday: 9.00am - 5.00pm Wednesday: 9.00am - 6.00pm Thursday: 9.00am - 7.30pm Friday: 9.00am - 12.00pm




Do I have to make an appointment?


Yes. We are an appointment only clinic. If you have an urgent situation, please call us and we will try to fit you in where possible. You can make an appointment by calling up or booking online.




Do you offer quick appointments for scripts, certificates and referral reprints?


Yes we do. Our 'quick' clinic is between 12pm and 1pm Monday to Thursday. If you think your appointment will be quick, let us know when you call up to book.




I'm a new patient, what do I need to do?


If you are a new patient, we ask you to come in 10 minutes before your appointment time to fill in the New Patient Form. To save time, you can download the form from https://www.firstpeopleshealthandwellbeing.org.au/newpatientform and email it back to thomastown@fphw.org.au or bring it with you on the day. Our team here are more than happy to help you fill it out.




What do I need to bring to my appointment?


The only thing we need is your Medicare card




I need to cancel my appointment, how should I do it?


Please let us know if you can't make your appointment so that we can provide that space to someone else. You can call us on 9070 8181 or email thomastown@fphw.org.au




Is there any cost to see a GP?


No, we are a 100% bulk billing clinic.




What do I do when I get there?


Please enter our building from Westall Street and let our reception team know you are here for an appointment.




Will you send me a reminder about my appointment?


When you sign up as a new patient, you can tick 'yes' to agree to receiving SMS reminders about your appointments. If you select yes, we will send you an SMS 24 hours before your appointment




How do I provide feedback?


Please complete our patient feedback form available here




Who are your practitioners?


Please see Our Team on our website




What services do you provide?


- General consults
- Contraceptive advice
- Implanon removal/insertion
- Mental health care plans and referrals
- Health checks
- Scripts
- Blood tests
- Chronic conditions care
- Sexual health
- Quit smoking
- Weight loss and health improvements
- Counselling
- Immunisations If you have a specific question about a service we provide, please call 03 9070 8181.




Do you offer transport?


We do not receive funding for transport. Please see "Getting Here" for access. We are located near a train station and have a bus stop out the front.





Emergency and after hours

What do I do in an emergency?


Please call 000 immediately




What do I do if I need after hours care?


Please call 13 SICK (13 7425) for after hours and home visit care





Getting here

Do you have parking available?


Yes, we have plenty of carparks on site. Please enter from Westall Street. If the carpark is full, you can park on Westall street with no time restrictions.




Can I get a bus to the clinic?


Yes, the 555 (Epping Plaza to Northland Shopping Centre) and 557 (Thomastown and Lalor West) buses stop straight out the front.




Can I get the train to the clinic?


Yes, we are a 7 minute (550m) walk from Thomastown station




How do I enter the building?


Please enter from Westall Street





About

Who can use First Peoples' Health and Wellbeing?


First Peoples' Health and Wellbeing is a health service for Aboriginal and/or Torres Strait Islander people and their families.




Are you a not-for-profit organisation?


Yes, we are.




Are you a Community Controlled organisation?


Yes, we are. We have a membership who elect our skills-based Aboriginal Board of Directors.





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